"Bubbly 陽光微笑" 音樂錄影帶 -文章內有歌詞 | 🍄樂愛生活手札
願 疫情遠離世界每一個人
你我心中有愛 生活就更心安

2021/01/01

"Bubbly 陽光微笑" 音樂錄影帶 -文章內有歌詞

👀 20/03_ 字放大 本文分類:





21歲在網路上傳作品《陽光微笑》(Bubbly),吸引六千萬點播次數後,蔻比凱蕾(Colbie Caillat)瞬間爆紅,歌曲更一躍成為未簽約歌手排行榜冠軍,當年甚至還獲得滾石雜誌「一個不知名的歌手,帶給整個樂壇希望」的高評價。
10年來蔻比不斷累積創作能量


一種淡淡地幸福歌曲


中英對照歌詞


(OS:Would you count me in?)


和你一起嗎?


I've been awake for a while now


睡醒了還想賴著床


You've got me feelin like a child now


從此我變得孩子氣


Cause every time I see your bubbly face


你的笑臉散發陽光


I get the tingles in a silly place


暖暖在我心房



It starts in my toes


從腳趾頭


And I crinkle my nose


到我鼻頭


Where ever it goes I always know


竄到哪裡我都享受


That you make me smile


你讓我開懷大笑


Please stay for a while now


不要急著起跑


Just take your time


輕輕放慢腳步


Wherever you go


我就跟你走






The rain is falling on my window pane


雨滴打在窗戶玻璃


But we are hiding in a safer place


我們躲在祕密基地


Under covers staying dry and warm


蓋著被子感覺好溫暖


You give me feelings that I adore


你讓我不想放手






It starts in my toes


從腳趾頭


Makes me crinkle my nose


到我鼻頭


Where ever it goes I always know


竄到哪裡我都享受


That you make me smile


你讓我開懷大笑


Please stay for a while now


不要急著起跑


Just take your time


輕輕放慢腳步


Where ever you go


我就跟你走






What am I gonna say


我要如何表白


When you make me feel this way


你總是讓我自在


I just... mmm


我想說啊…嗯~






It starts in my toes


從腳趾頭


Makes me crinkle my nose


到我鼻頭


Where ever it goes I always know


竄到哪裡我都享受


That you make me smile


你讓我開懷大笑


Please stay for a while now


不要急著起跑


Just take your time


輕輕放慢腳步


Where ever you go


我就跟你走






I've been asleep for a while now


我早就沈沈睡著


You tucked me in just like a child now


你還緊抱著不放手


Cause every time you hold me in your arms


每一次躺在你懷抱


I'm comfortable enough to feel your warmth


我都暖暖享受






It starts in my soul


從我靈魂


And I lose all control


到我全身


When you kiss my nose


你在我鼻頭輕吻


The feelin shows


感覺好濃


Cause you make me smile


你讓我開懷大笑


Baby just take your time now


寶貝不要著急


Holdin me tight


緊緊抱著我


Wherever, wherever, wherever you go


不管 不管 不管你在哪裡


Wherever, wherever, wherever you go


不管 不管 不管你在哪裡


Wherever you go,


不管你在哪裡


I always know


我都知道


‘cause you make me smile


你讓我開懷大笑


Even for just a while


就算只有幾秒









喜歡本文🔔按讚或分享






沒有留言:

張貼留言


精選文章

最新文章

你可能有興趣的文章

隨機推薦文章

焦點文章

老長壽需要的5個微條件,第一條就顛覆傳統觀念了!

WFU